Notice: Undefined offset: 4 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
باشگاه راه آهن


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




ورزشی » تیم‌های ورزشی » تعداد بازدید: ٣٠٨٥١٢
باشگاه راه آهن
امتیاز:
باشگاه فوتبال راه‌آهن یزدان یک باشگاه فوتبال ایرانی است که در سال ۱۳۱۶ در تهران بنیاد نهاده شد. این باشگاه یکی از نخستین باشگاه‌های فوتبال در ایران و از دیرپاترین باشگاه‌های کنونی فوتبال ایران است که به گونه پیوسته در فوتبال تهران و ایران حضور داشته است. باشگاه راه‌آهن در روز ۲۰ مرداد ۱۳۸۷ به شهر ری منتقل شد. این تصمیم محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل وقت باشگاه بود که راه‌آهن را تیمی از شهرری بداند تا جلوی انتقال آن به سایر شهرستان‌ها گرفته شود. در آن زمان به اصرار سازمان تربیت بدنی، هیچ شهری نمی‌توانست بیش از دو باشگاه داشته باشد و چون تهران باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال را داشت، راه‌آهن هم در آستانه انتقال به شهرستانی دیگر قرار داشت. اتفاقی که برای باشگاه‌های پاس، پیکان و صبا افتاد. با انتقال راه‌آهن به شهرری اما این باشگاه قدیمی عملاً در تهران ماند. باشگاه راه‌آهن ۱۹ خرداد ۱۳۹۰ در فرابورس ایران به فروش گذاشته شد و با قیمت ۱۲۰ میلیارد ریال توسط محمدی فر به نمایندگی از مالکین یک گروه موادغذایی و ۵ شرکت خصوصی در قالب ۵ سهامدار خریداری شد. در ۱۸ تیر ماه ۱۳۹۱ شرکت هواپیمائی قشم ایر و گروهی از شرکتهای وابسته به شرکت هلدینگ توسعه سورینت قشم اقدام به خریداری سهام این باشگاه کردند.

پس از دستگیری بابک زنجانی به عنوان مالک هلدینک سورینت قشم، این باشگاه نیز مانند سایر اموال وی، چند ماهی در اختیار دادستانی قرار گرفت و سپس به هلدینگ یزدان کیان‌‌آرا واگذار شد و نام باشگاه، به باشگاه فوتبال راه‌آهن کریستال تغییر پیدا کرد
تولد باشگاه راه‌آهن در ورزش ایران به سال ۱۳۱۶ برمی‌گردد که اولین تیم‌های ورزشی راه‌آهن زیر نظر شرکت راه‌آهن ایران تشکیل شد. تیم راه‌آهن برای اولین بار در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های تهران در سال ۱۳۱۸ شرکت کرد و در اولین بازی رسمی تاریخ خود مقابل تیم بازرگانی قرار گرفت و با نتیجه ۱۱ بر صفر این تیم را شکست داد. چند سال بعد، وقوع جنگ جهانی دوم باعث تعطیلی فعالیت‌های ورزشی کشور و باشگاه نوپای راه‌آهن شد. در سال‌های دهه ۳۰ فعالیت این باشگاه فقط منحصر به ورزش کارگری بود اما از اوایل دهه ۳۰، باشگاه فعالیت‌های خود را در زمینه فوتبال به صورت جدی‌تر از قبل آغاز کرد و چندین سال در مسابقات فوتبال باشگاه‌های تهران حضور داشت.

اما دهه پنجاه شمسی آغاز یک دوران جدید در تاریخ فوتبال راه‌آهن بود. با راه‌اندازی جام تخت جمشید، راه‌آهن یکی از تیم‌های تهرانی بود که در این لیگ پذیرفته شد. تیمی که با شروع فعالیتش به لوکوموتیورانان مشهور شده بود در اولین تجربه حضور در لیگ، هفتم شد.
پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران، راه‌آهن در اولین دوره مسابقات رسمی که برگزار شد، مقامی کسب نکرد. در سال ۵۹ و در مسابقات انتخابی جام حذفی تهران، راه‌آهن هر دو تیم استقلال و پرسپولیس که پرطرفدارترین تیم‌های ایران هستند را از گردونه مسابقات خارج کرد و لقب گربه سیاه فوتبال ایران را از سوی رسانه‌ها و تماشاگران دریافت کرد. راه آهن اگرچه چند سال در مسابقات باشگاه‌های تهران موفق ظاهر شد اما با راه‌اندازی لیگ فوتبال ایران نتوانست در این لیگ حضور پیدا کند تا اینکه در فصل ۸۳ لیگ دسته یک ایران با اقتدار به لیگ برتر فوتبال ایران صعود کرد و پس از سال‌ها دوباره در جمع بزرگان فوتبال ایران قرار گرفت. راه آهن در اولین فصل حضور در لیگ برتر در رتبه سیزدهم قرار گرفت که مقام خوبی برای یک تیم تازه‌وارد بود. بعد از آن هم راه‌آهن به ثبات رسید و از فصل ۸۴ تا به حال در لیگ برتر ایران حضور داشته است. نایب قهرمانی جام حذفی در سال ۱۳۶۱ و قهرمانی در جام اتحادیه باشگاه‌های ایران در سال ۱۳۸۲ و قهرمانی‌های پی‌درپی در رده‌های پایه از جمله مهم‌ترین افتخارات تیم فوتبال راه‌آهن است.


توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

باشگاه راه آهن

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,